Stressz és tanulás
Az Overskudd különös figyelmet fektet az oktatási intézményekkel való együttműködésre. Ma már tudjuk, hogy a stressz komolyan befolyásolja, sőt meghatározza a tanulás és az emlékezés hosszútávú stratégiáit. A kutatók úgy vélik, a stressz kiváltotta tanulási és emlékezettartási zavarok szerepet játszanak az olyan mentális rendellenességek kialakulásában, mint a depresszió vagy a poszttraumás stressz-szindróma.
Az Overskudd módszere segíti a tanulási és érvényesülési nehézségekkel küzdő fiatalokat a stressz megismerésében és megszelíditésében. A Life Streaming funkció izgalmas játék, amelyben elmerülve gyerekeink szinte észrevétlenül egyre figyelmesebbé válnak belső folyamataik iránt. A szimpatikus/paraszimpatikus rendszer működésének megismerése olyan tudássá formálódik, amely egész életükön át szolgálja őket.
Számos olyan esetet is rögzítettünk, amikor a kortárs zaklatás, a bullying nyomai látványosan megfigyelhetőek voltak a HR görbéken. Az Overskudd használata a kortárs bántalmazás kezelésében, akár az együttérzés felébresztésében, akár a korai ártalom csökkentésben eddig kevéssé kiaknázott lehetőség.
Stressz az osztályteremben
Az elmúlt két évtized kutatásai bizonyítják, hogy a stressz és a stresszes helyzetek közben, illetve után kiválasztott hormonok és neurotranszmitterek a legfontosabb együtthatói az emberi tanulás, emlékezés, tudás folyamatainak, kritikus fénybe helyezve a jelenleg legelterjedtebb oktatási környezeteket. A kutatások szerint ameddig a tanulás idején átélt stressz elősegíti az emlékképződést vagyis erős emlékeket eredményez, addig az emlék felidézését és megtartását komolyan gyengíti, vagyis például a stressz növelése egy vizsgán megsokszorozza az alulteljesítés esélyét.
A legújabb eredmények még világosabban rámutatnak arra, hogy a teljesítési kényszer kapcsán fellépő stressz, amely a jelenkori oktatási rendszerek középpontjában áll, hátráltathatja a tárolt emlék új információ fényében történő frissülését, és a ‘rugalmas’ kognitív típusú tanulástól a merev ‘szokás’ jellegű viselkedés felé mozdít.
Az önismeret bővülése, a pszichológia érzék fejlődése, az idegtudományok felismeréseinnek hétköznapi gyakorlása elegendő formáló erővel bírnak ahhoz, hogy azokat végre komolyan vegyük és megfelelő eszközökkel javítsuk tudatosságunkat a tanulás folyamatai során is.